بستن

سبد خرید شما خالی است.

با روش های گرمایش استخر آشنا شوید
معرفی سیستم های گرمایشی استخر

با روش های گرمایش استخر آشنا شوید

۱۹, بهمن ۱۴۰۱ مقالات آموزشی samira ghabeli

اگر آب استخر شما خیلی سرد باشد، احتمالاً در آن شنا نخواهید کرد. اگر می خواهید از استخر خود در تمام روزهای سال لذت ببرید؛ بهتر است یک سیستم گرمایش استخر کارآمد را انتخاب کنید.

بدون گرم کردن، آب استخر گرمتر از ۲۲ درجه سانتیگراد یا شاید ۲۵ درجه سانتیگراد در روزهای بسیار گرم نمی شود. شناگران ورزشی دوست دارند در آب استخر با دمای حداقل ۲۶ درجه سانتی گراد شنا کنند. بیشتر استخرها حتی تا ۲۹ یا ۳۰ درجه سانتیگراد گرم می شوند. بنابراین یکی از مسائل بسیار مهم که باید در هنگام ساخت استخر به آن توجه داشته باشید سیستم گرمایش استخر است.

علاوه بر این، گرمایش استخر به شما امکان می دهد فصل شنای خود را افزایش دهید. بدون گرم کردن، شما فقط می توانید در ماه های بهار و تابستان، از اواخر اردیبهشت تا پایان مرداد شنا کنید. با گرم کردن، می توانید به راحتی در فصول سرد سال هم شنا کنید.

با این حال، کدام نوع گرمایش یا سیستم را باید انتخاب کنید؟ انتخاب گسترده ای وجود دارد و انتخاب ایده آل به عوامل متعددی مانند نوع و اندازه استخر، سیستم گرمایش مسکونی موجود، تعداد دفعات شنا کردن و اینکه در چه دما و در چه دوره ای می خواهید شنا کنید بستگی دارد. تعدادی از سیستم های گرمایش استخر محبوب به طور خلاصه در این سری از مقالات تام استخر مورد بحث قرار می گیرد.

برای مشاوره انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای استخرتان با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

استخر خود را با آبگرمکن خورشیدی گرم کنید

آبگرمکن های خورشیدی عمدتاً برای گرمایش منازل و یا برای تأسیسات بهداشتی استفاده می شوند. کاربرد دقیق تا حدی به تعداد پانل های نصب شده روی سقف بستگی دارد. همچنین می توانید از آبگرمکن خورشیدی برای گرم کردن نه تنها خانه بلکه استخر خود نیز استفاده کنید.

آبگرمکن خورشیدی بسیار دوستدار محیط زیست نسبت به گرمایش گاز یا سوخت است، اما برای تامین انرژی آبگرمکن خورشیدی به انرژی نیاز دارید.

آبگرمکن های خورشیدی اولین توصیه ما برای سیستم گرمایش استخر نیست. آنها نقطه ضعفی دارند که در روزهای ابری با راندمان کم کار می کنند. دقیقاً در چنین روزهایی است که آبگرمکن خورشیدی برای گرم کردن استخر یا گرم نگه داشتن آن باید سخت کار کند. برای داشتن یک استخر گرم، باید همیشه به نور خورشید تکیه کنید.

مزایای آبگرمکن های خورشیدی

  • هزینه مصرف کم و بدون هزینه
  • بسیار سازگار با محیط زیست

معایب آبگرمکن های خورشیدی

  • قیمت خرید بالا
  • فقط در تابستان قابل استفاده است.
  • فضای اضافی مورد نیاز برای قرار دادن کلکتورهای خورشیدی

استخر خود را با پمپ حرارتی گرم کنید

گرمایش استخر انرژی خورشیدی باعث می شود به میزان نور خورشید متکی باشید. بنابراین یک پمپ حرارتی یک جایگزین عالی است که برای انرژی به خورشید متکی نیست.

استفاده از پمپ حرارتی برای گرم کردن آب استخر در واقع مزایای بی شماری را به همراه دارد. پمپ حرارتی بسیار کارآمد، مقرون به صرفه، آسان برای استفاده و بادوام است. این نوع گرمایش نسبت به سیستم گرمایش استخر گازی یا سوختی بسیار دوستدار محیط زیست است. علاوه بر این، پمپ های حرارتی عمر طولانی دارند. اگر می خواهید گرمایش استخر کارآمد باشد، باید یک پمپ حرارتی با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

عملکرد پمپ حرارتی استخر

یک پمپ حرارتی از الکتریسیته برای استخراج گرما از هوای بیرون و توزیع آن در آب استفاده می کند. پمپ های حرارتی خود هیچ گرمایی تولید نمی کنند.

بنابراین پمپ های حرارتی به دمای بیرونی بستگی دارند. پمپ های حرارتی تا زمانی که دما بالاتر از ۱۰ درجه سانتیگراد باشد کارآمد هستند. آنها تا ۵ کیلو وات گرما برای ۱ کیلووات انرژی تولید می کنند.

اگر دمای بیرون به کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد رسید، بهتر است پمپ حرارتی را خاموش کنید. به همین دلیل است که پمپ های حرارتی برای کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

مزایای پمپ های حرارتی استخر

  • بسیار کارآمد
  • کم مصرف
  • عمر طولانی
  • فوق العاده ساکت
  • ایده آل برای گرم کردن استخرهای بزرگتر
  • روش گرمایش سازگار با محیط زیست
  • استفاده آسان

معایب پمپ های حرارتی استخر

  • قیمت خرید بالاتر
  • کارکرد آن بستگی به دمای محیط اطراف دارد.
  • فقط در دمای بیرونی بالای ۱۰ درجه سانتی گراد قابل استفاده است.

استخر خود را با مبدل حرارتی گرم کنید

برای گرم کردن سریع استخر، به شما توصیه می کنیم از مبدل حرارتی تیتانیومی استفاده کنید. مبدل حرارتی تیتانیومی استخر شما را تنها در یک روز گرم می‌کند.

مبدل های حرارتی حاوی یک عنصر حرارتی مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده از تیتانیوم هستند. الکتریسیته مقاومت را گرم می کند که به نوبه خود گرما را به آبی که از مقاومت عبور می کند منتقل می کند.

این مبدل حرارتی تیتانیومی به سیستم گرمایش مسکونی متصل است. این باعث می شود که نصب یک سیستم گرمایشی نسبتاً ارزان باشد. مصرف انرژی بالا بزرگترین نقطه ضعف در این سیستم گرمایش استخر است. اگر دائماً از مبدل حرارتی برای گرم کردن استخر خود استفاده می کنید، می تواند هزینه های شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، این روش گرمایش استخر نسبت به کلکتورهای خورشیدی یا سیستم گرمایش استخر پمپ حرارتی کمتر سازگار با محیط زیست است. مزیت مبدل حرارتی این است که می تواند آب استخر را حتی در دماهای سردتر و بدون نیاز به تابش خورشید گرم کند. به همین دلیل، یک مبدل حرارتی اغلب با یک پمپ حرارتی یا دیگ خورشیدی ترکیب می شود.

با مبدل حرارتی تیتانیوم آب به سرعت تا دمای دلپذیر گرم می شود. سپس می توانید اجازه دهید که پمپ حرارتی یا دیگ خورشیدی برای حفظ دمای مورد نظر بدون نیاز به برق انداختن دائمی پمپ، کنترل شود.

مزایای مبدل های حرارتی

  • نصب ارزان تر
  • آب استخر را سریعتر گرم می کند.

معایب مبدل های حرارتی

  • مصرف انرژی زیادی دارد.
  • کمتر دوستدار محیط زیست است.
  • در ترکیب با سایر سیستم های گرمایشی بهتر کار می کند.

استخر خود را با هیتر استخر گرم کنید

هیتر استخر در واقع نوعی گرمکن است که با استفاده از انرژی برقی شروع به کار می کند و پس از سوزاندن گازهای طبیعی استخر را گرم می کند. هیتر استخر یکی از سریع ترین روش ها برای گرمایش استخر است. هیتر استخر بر خلاف سیستم هایی که نیاز به انرژی خورشیدی دارند در تمام طول سال و در هر شرایط آب و هوایی می توانند استخر شما را گرم نگه دارند.

استخر خود را با پکیج گرمایشی استخر گرم کنید

در بسیاری  از استخرها به دلیل شرایطی که وجود دارد امکان استفاده از سایر روش های گرمایش استخر وجود ندارد؛ به همین دلیل پکیج گرمایشی استخر می تواند بهترین گزینه باشد. پکیج های گرمایشی به عنوان کامل ترین موتورخانه گرمایشی استخر شناخته می شوند.

پکیج های گرمایشی تجهیزات متنوعی دارند که از جمله اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • ترموستات
  • منبع انبساط
  •  شیر برقی
  • کنترل پنل و مبدل حرارتی

با این تفاسیر اگر به دنبال مجهزترین، کامل ترین و بهترین روش گرمایشی استخر هستید پکیج های گرمایشی بهترین گزینه برای شما هستند.

برای مشاوره خرید پکیج گرمایشی استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

پوشش استخر برای گرم نگه داشتن استخر

گرم کردن آب مهم است، اما آنچه مهمتر است گرم نگه داشتن آب تا زمانی که ممکن است می باشد؛ به طوری که سیستم گرمایش کمتر مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که بهتر است استخر را با برزنت یا سیستم غلتکی اتوماتیک بپوشانید. این کار خنک شدن آب استخر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

اگر به سراغ تخته های خورشیدی بروید، زمانی که از استخر استفاده نمی کنید، دمای آب به طور خودکار افزایش می یابد. این باعث صرفه جویی در انرژی شما در هر سال می شود!

این می تواند سرمایه شما را در عرض ۲ تا ۳ سال پس دهد و مصرف انرژی سیستم گرمایشی شما را کاهش دهد. استفاده از پوشش استخر می تواند اتلاف گرما را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. اگر تصمیم دارید یک پوشش اتوماتیک را با صفحات خورشیدی ترکیب کنید، در واقع می توانید با استفاده از پوشش استخر خود دمای آب استخر خود را افزایش دهید.

کلام آخر

همان طور که گفتیم روش های متنوعی برای گرمایش استخر وجود دارد. در واقع نوع سیستم گرمایشی استخر یکی از مسائل مهم در طراحی و ساخت استخر است. انتخاب روش مناسب بسته به نوع استخر، فضایی که برای ساخت استخر در نظر گرفته اید و بودجه ای که بابت این کار در نظر دارید بستگی دارید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت