بستن

سبد خرید شما خالی است.

پمپ تصفیه استخر
پمپ تصفیه استخر

پمپ تصفیه استخر

۸, آذر ۱۴۰۱ مقالات آموزشی samira ghabeli

پمپ تصفیه استخر (Pool Pump) در سیستم تصفیه آب استخر بسیار حائز اهمیت است. این پمپ ها با مکش آب از استخر، آن را از فیلتر استخر و سایر تجهیزات ضدعفونی کننده استخر عبور می دهد و مجدد آب تصفیه شده را توسط مجراهای تعبیه شده به استخر بازمی گرداند. 

پمپ استخر چیست؟

پمپ استخر نوعی پمپ سیرکولاتور است و به منظور گردش و تصفیه آب استخر از آن استفاده می شود. این پمپ ها هد پایین و دبی بالایی در مقایسه با پمپ های آب خانگی با توان برابر دارند. 

هد پمپ استخری به منظور غلبه بر افت فشار ناشی از تجهیزاتی که بر سر راه لوله کشی آب استخر واقع شده اند؛ تجهیزاتی مانند یکی از انواع فیلتر تصفیه استخر (فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی یا فیلتر دیاتومه ای)، مبدل های حرارتی سیستم گرمایش آب استخر یا جکوزی و همچنین کلرزن ها. شایان ذکر است که عبور آب از لوله ها خود منجر به افت فشار آب می شود و جبران این افت فشار بر عهده پمپ استخر است. 

قبل از اینکه پمپ استخر طراحی و به بازار عرضه شود به منظور گردش و تصفیه آب استخر از پمپ های سانتریفیوژ خانگی با دبی بالا استفاده می شد؛ به این صورت که قبل از قسمت ورودی یا مکش پمپ یک صافی جداگانه نصب می شد تا هر گونه مواد اضافی و جامد درون آب استخر را در خود جمع آوری کند. اما در پمپ های تصفیه آب استخر استرینر و پمپ به صورت یکپارچه می باشند که این ویژگی منجر به عملکرد بهتر و در استاندارد بالاتر می شود. 

برای مشاوره و خرید پمپ تصفیه آب استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

مشخصات فنی پمپ تصفیه استخر

پمپ های استخر از موتور الکتریکی، دیفیوزر، پروانه، استرینر و محفظه ای که در آن جای می گیرد، تشکیل می شود. 

این پمپ ها از نیروی گریز از مرکز برای تحت فشار قرار دادن آب استخر استفاده می کنند و بیشتر از فشار اتمسفر به منظور انتقال آب از استخر پمپ استفاده می کنند. پمپ هایی که روی سطح زمین قرار دارند با نیروی جاذبه زمین کار می کنند و پایین تر از سطح آب استخر نصب می شوند. 

انواع پمپ آب استخر

پمپ استخر تک سرعته

این نوع از پمپ ها تنها در یک دور خاص کار می کنند؛ به این معنی که موتور الکتریکی پمپ های استخر تک سرعته تنها در یک سرعت ثابت گردش می کنند و استفاده از آنها دیگر چندان رایج نیست. 

پمپ استخر دو سرعته

این نوع از پمپ ها بسته به نیاز در دو حالت دور بالا و پایین کار می کنند که این ویژگی منجر به کاهش برقی مصرفی پمپ می شود. این مدل از پمپ های تصفیه استخر به نسبت مدل قبلی توان بیشتری در تامین هد و دبی مورد نیاز استخر دارند.

پمپ استخر سرعت متغیر

این نوع از پمپ ها سرعت متغیر دارند و در استخرهای مجهز و پیشرفته از آنها استفاده می شود. این پمپ های استخر طول عمر بیشتر، راندمان بالاتر، صدای کمتر و گران تر از مدل های قبلی می باشند. 

عملکرد پمپ تصفیه استخر

در واقع عملکرد یک استخر به عملکرد پمپ آن وابسته است. سیستم نظافتی استخر بدون پمپ نمی تواند کار کند و آب استخر بدون پمپ فیلتر نمی شود. 

عملکرد پمپ استخر به این شکل است که آب را توسط اسکیمر و مجرای تخلیه اصلی از استخر می کشد و به سمت فیلتر استخر می برد و سپس به استخر بازمی گرداند. 

جنس بدنه پمپ تصفیه استخر از چیست؟

پمپ تصفیه آب استخر باید در مقابل مواد شیمیایی آب استخر مثل کلر استخر مقاوم باشد. بهترین جنسی که این پمپ ها می توانند داشته باشند پلاستیک فشرده است که مقاومت آنها در برابر خوردگی توسط مواد اسیدی و گندزدای موجود در آب استخر، از متریال هایی مثل برنز و استیل هم بهتر است. 

وظایف پمپ تصفیه استخر چیست؟

  • از راکد ماندن آب استخر جلوگیری می کند و در نتیجه مانع لجن بستن کف و دیواره های استخر می شود.
  • گردش آب به منظور گندزدایی و پاکسازی آب استخر
  • از ورود هرگونه مواد جامد و ناخالصی به آب استخر جلوگیری می کند.
  • جبران افت فشار آب در سیستم تصفیه و گرمکن استخر

کاربرد پمپ استخر چیست؟

  • سیرکوله آب استخر و جکوزی
  • سیرکوله حوضچه آب سرد
  • سیرکوله آب در پارک های آبی 

نحوه انتخاب پمپ استخر مناسب

در بازار پمپ های استخر را می توانید در مدل ها و برندهای مختلف ببینید که هر کدام ویژگی ها و مشخصات فنی منحصر به فرد خود دارند. برای انتخاب پمپ تصفیه استخر مناسب، ابتدا باید حجم آب استخر خود را بر حسب متر مکعب محاسبه کنید. سپس با توجه به این منظور حفظ شفافیت آب نیاز است که آب استخر در حداکثر مدت هشت ساعت به طور کامل سیرکوله شود و از سیستم تصفیه و ضدعفونی عبور کند؛ هر چه این زمان کاهش یابد به پمپ با دبی بالاتری نیاز دارید.

پمپی که توان بیشتری در سیرکوله کردن آب استخر دارد برق کمتری نیز مصرف می کند انتخاب بهتری به نسبت سایر مدل ها می باشد. اما این بدین معنی نمی باشد که همیشه پمپ های با توان بالا بهترین انتخاب برای استخر شماست.  

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت