بستن

سبد خرید شما خالی است.

چگونگی نظافت محیط استخر و آب استخر

چگونگی نظافت محیط استخر و آب استخر

۶, مرداد ۱۳۹۶ مقالات آموزشی مدیر سایت

چگونگی نظافت محیط استخر و آب استخر :

یک استخر شنا نیاز به سرمایه گذاری زیادی از قبیل زمان و پول برای صاحب خود دارد. صاحب استخر معمولا در تلاش برای ایجاد یک محیط آرام و زیبا و عاری از هر آلودگی در محیط تفریحی خود است .کدری و آلودگی آب استخر و بخارات مواد شیمیایی اضافه شده به آب استخر باعث تبدیل محیط تفریحی به یک محیط کسل کننده و خسته کننده می شود. چگونگی نظافت محیط استخر و آب استخر

قسمت ۱ تا ۴ تمیز کردن استخر

۱.چگونه استخر خود را نظافت کنیم ؟

ابتدا کلیه سطح بیرونی استخر را توسط یک جارو نظافت کنید و سپس برای پاک شدن گرد و غبار روی دیوارها و شیشه های سالن به وسیله یک دستمال و موادی مانند شیشه پاک کن لکه ها را پاک کنید.

B1

قسمت ۲ تا ۳ آب را تست می گیریم.

۲.مقدار PH یا قلیایی بودن آب استخر را توسط تستر اندازه گیری می کنیم . مقدار قلیایی بودن آب باید بین رنج ۷.۲ تا ۷.۶ ppm باشد.

B2

۳.اگر مقدار رنج مواد شیمیایی موجود در آب با تست های شما مطابقت نداشت باید توجه داشته باشید که پمپ تصفیه استخر باید حداقل ۱۲ تا ۲۴ ساعت آب را تصفیه کند تا تمام آب استخر از فیلتر گذشته و تصفیه شود و مواد در تمام سطح استخر حل ویکنواخت گردد.

B3

مقدار کلر  آب استخر باید توسط تستر کلر اندازه گیری گردد. کلر آب باید بین ۱.۲ تا ۲.۰ ppm  در آب استخر باشد.

 مقدار PH آب استخر باید به وسیله قطره red  اندازگیری شود و مقدار آن باید ۷.۲ تا ۷.۶ ppm  باشد.

مقدار سختی موجود در آب استخر باید بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ ppm  باشد.

۴.چه دلایلی می تواند باعث شود که آب استخر شما کدر شود؟

B4

۱.بارش باران های شدید و مکرر در استخر های روباز ، کمبود نور خورشید و نبود تابش اشعه uv  به سطح استخر و رشد جلبک در دیواره ها ، پاک نکردن سطح کاشی های استخر برای مدت طولانی ، جارو نکردن درست استخر در زمان خود ، عدم روشن کردن پمپ فیلتراسیون استخر که حداقل این پمپ باید در روز ۸ تا ۱۲ ساعت آب استخر را تصفیه کند ، اضافه کردن مواد شیمیایی به آب به صورت یکباره ، استفاده شنا گران از روغن بدن و لوسیون در هنگام استفاده از استخر .

A22

۲.شما باید مقدار کلر و PH استخر را تا مدت سه روز در حالت ثابت نگه دارید و مقدار PH بین ۷.۲ تا ۷.۶ و مقدار کلر آب بین ۱.۲ تا ۲.۰  PPM باشد .

۳.اگر تمام پارامتر های مواد شیمیایی آب را تست گرفته شد و آب بعد از گذشت ۳ روز دارای کدری بود باید پمپ استخر را خاموش و وضعیت شیر فیلتر را در حالت بکواش قرار دهید و پمپ را روشن نمایید تا فشار آب از کف فیلتر وارد شده ، فیلتر را شستشو دهد و بعد از پاک شدن مجددا فیلتر را در حالت تصفیه قرار دهید تا آب استخر را تصفیه کند . این کار را هر ۴۸ ساعت یک بار تکرار کنید تا آب به حالت شفاف رسد . در صورت شفاف نشدن ، پمپ را خاموش و شیر های فیلتر را ببندید و توری داخل فیلتر را با آب شستشو دهید و خاک فیلتر را در صورت دیاتومیک بودن فیلتر از قسمت مکش پمپ سیستم اضافه کنید.

چرا نمک استخر ؟

رفع کدورت آب استخر :

B6

۱.اگر شرایط آب به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اضافه کردن مواد شیمیایی جداسازی به آب استخر کمک زیادی به فیلتر استخر شما می کند.

B7

۲.اگر شرایط آب به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اضافه کردن ماده شیمیایی جداساز دومی با قدرت جدا سازی بیشتر به آب استخر کمک زیادی به فیلتر استخر شما می کند ولی باید به خاطر داشته باشید که جدا سازی بیش از حد در واقع برای سیستم شما مشکل ساز خواهد شد . برای جدا سازی می توانید حد اکثر در طول یک هفته ای دوره ، ۲ بار از محلول های نمکی جدا ساز در آب استخر استفاده نمایید.

B8

۳.در استفاده از این محلول ها باید بدانید که این محلول ها یون های موجود در آب استخر را به بار های مثبت و منفی تبدیل می کنند که این کار باعث چسبیدن ذرات معلق موجود در آب شده و ذرات سنگین شده در کف استخر ته نشین می شوند و شما می توانید این مواد ته نشین شده را توسط جاروی استخر از کف استخر بیرون بکشید. اکنون نظافت محیط استخر و آب استخر به پایان رسید .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت