بستن

سبد خرید شما خالی است.

ساخت استخر فایبرگلاس، آیا این استخرها سمی هستند؟
استخر فایبرگلاس

ساخت استخر فایبرگلاس، آیا این استخرها سمی هستند؟

۲۵, اسفند ۱۳۹۸ اخبار علمی مقالات آموزشی مدیر سایت

طراحی و ساخت استخرهای بتنی بسیار متنوع و البته زمانبر و پرهزینه است. استخرهای وینیل نیز با اینکه مقرون به صرفه هستند اما ماندگاری بالایی ندارند. استخر فایبرگلاس نیز بسیار با دوام است، تعمیر و نگهداری آن کم هزینه است و ماندگاری بالایی دارد. اما برخی میگویند که ساخت استخر فایبرپلاس خطرناک است. زیرا احتمال مسموم شدن با فایبرگلاس وجود دارد. آیا واقعا چنین تصوری درست است؟ آیا دیگر نباید از این استخرها استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و ببینیم آیا واقعا قرار است با شنا در این استخرها مسموم شویم یا نه.

آیا استخر فایبرگلاس سمی است؟

پاسخ کوتاه: نه ، برای شما سمی نیستند.

پاسخ طولانی: تنها تنفس یا تماس با فایبرگلاس خام می تواند مضر باشد زیرا مواد سازنده و اولیه آن برای پوست یک عامل تحریک کننده محسوب میشوند. خبر خوب این است که فایبرگلاسی که در استخرهای شما به کار میرود اصلا سمی نیست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حین نصب استخر فایبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهید گرفت. این استخرها در کارگاه ساخته می شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل میشوند. استخر فایبرگلاس که شما در آن شنا خواهید کرد، دارای یک لایه محافظ براق است که هم از شما محافظت می کند و هم یک سطح راحت برای پیاده روی، شنا و نشستن زیر آب فراهم میکند.

آیا امکان دارد که استخر فایبرگلاس بشکند و قطعات آن داخل آب بریزند؟

چه کسی در برابر اثرات سمی فایبرگلاس آسیب پذیر است؟

پاسخ کوتاه: کسی که با فایبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بیشتر: افرادی که مستقیماً با فایبرگلاس کار می کنند ، متخصصانی آموزش دیده هستند که برای محافظت از خود ، ماسک و لباس مخصوص می پوشند. خوشبختانه ، این مسئولیت سازنده است که کاملاً در محیط امن قرار بگیرد و شما به عنوان یک مصرف کننده به هیچ عنوان با فایبرگلاس خام در تماس یا ارتباط نخواهید بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما باید نگرانش باشید، حفظ مواد شیمیایی، تمیز نگه داشتن استخر و نگهداری از استخر است. مگر اینکه قصد داشته باشید استخر خود را کنده و آن را آتش بزنید!!!!

آیا استخرهای فایبرگلاس برای محیط زیست مضر هستند؟

پاسخ کوتاه: نه

پاسخ طولانی: بر خلاف استخر بتونی، استخر فایبرگلاس منافذ بزرگی ندارد تا بتواند جلبک ها را در خود پرورش دهد. این استخرها از یک لایه محافظ و نرم برخوردار است که در برابر رشد جلبک ها مقاومت می کند. این یعنی در این استخرها یا جلبک رشد نمیکند و یا اگر جلبکی باشد بسیار کم است. در نتیجه هزینه ضدعفونی استخر کمتر میشود که این برای طبیعت نیز مفید است. علاوه بر این، فایبرگلاس قابل بازیافت نیز هست.

به نظر شما استخر وینیل و بتنی ممکن است سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! این استخرها ممکن است در کوتاه مدت ارزان باشند، اما در آینده باید برای نگهداری از استخر هزینه های زیادی صرف کنید. در ثانی طول عمر این استخرها کمتر از استخرهای فایبرگلاست است.

آیا استخرهای فایبرگلاس ایمن هستند؟

پاسخ کوتاه: بله

پاسخ طولانی: فایبرگلاس خام به خودی خود می تواند مضر باشد و این یک واقعیت است. نباید با آن مستقیما در تماس بود یا آن را استنشاق کرد، اما با این وجود این ماده خطرناکترین ماده روی زمین هم نیست. در ثانی هنگام ساخت استخر فایبرگلاس تولید کنندگان با دقت هرچه تمام مواد فایبرگلاسی را با یک لایه محافظ میپوشانند و درنتیجه دیگر برای استفاده کننده کان سمی نخواهد بود.

استخر فایبرگلاس

محتوای این مقاله در یک نگاه

  • سمیت فایبرگلاس تنها می تواند باعث نگرانی کسانی شود که با آن کار می کنند و آن را میسازند، نه صاحبان استخرهای فایبرگلاسی
  • متخصصانی که با فایبرگلاس کار می کنند، به اندازه کافی از خود در برابر مواد آن محافظت میکنند
  • ساخت استخر فایبرگلاس به حداقل مواد شیمیایی احتیاج دارند که این باعث سازگاری آنها با محیط زیست می شود. برعکس، استخر بتنی و ونیلی میتوانند کمتر با محیط زیست سازگار باشند.
  • و در نهایت فایبرگلاس قابل بازیافت است

در این مقاله با هم درباره این سوال که آیا فایبرگلاس سمی است یا نه مطالب خواندیم و فهمیدیم که نه تنها فایبرگلاس برای شما سمی نیست بلکه با محیط زیست هم سازگار است. بنابراین اگر قصد ساخت استخر فایبرگلاس دارید هنگام خرید به هیچ عنوان نگران ایمنی و سالم بودن آن نداشته باشید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت