بستن

سبد خرید شما خالی است.

۷ نکته برتر برای مراقبت و نگهداری استخر پس از باران

۷ نکته برتر برای مراقبت و نگهداری استخر پس از باران

۲۴, فروردین ۱۳۹۹ مقالات آموزشی مدیر سایت

برای آن هایی که اقدام به ساخت استخر در فضای باز می کنند همواره چالش هایی در نگهداری از استخر هایشان وجود داشته و دارد. یکی از این چالش ها بارش باران در محیط و منطقه ای است که استخر روباز ساخته شده است. ریزش شدید باران یا حتی طوفان های سیل آسا می تواند بسیاری از اشیاء خارجی را وارد این استخر کند. آب باران، گرد و غبار و زباله ها، همگی در تعادل شیمی آب استخر شما تأثیر دارند و می توانند فشار بیشتری به تجهیزات و تاسیسات استخر شما وارد کنند. تمیز کردن و روند نگهداری به موقع و فوری از استخر پس از باران، میتواند از بروز هرگونه مشکلات احتمالی مانند وارد شدن فشار بیش از حد به فیلتر، رشد جلبک ها یا آلودگی میکروبی آب جلوگیری کند.

شما در این مقاله با ۷ روش و ترفند نگهداری از استخر بعد از باران آشنا خواهید شد که میتوانید با کمک آن ها استخر خود را در بهترین حال ممکن نگهداری کنید.

۷ روش نگهداری استخر روباز بعد از باراش باران

۱-استخر را تمیز کنید

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و … را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید. دقیقا بعد از تمیز کردن، شیمی آب و سطح مواد ضدعفونی را چک کنید که در ادامه هم توضیح داده شده اند.

۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

۳- مقدار و سطح مواد ضدعفونی کننده آب استخر را چک کنید

فرقی نمیکند که برای ضدعفونی کردن آب استخر خود از چه موادی استفاده میکنید. اما از آنجایی که بیشتر استخر ها از کلر برای این منظور استفاده میکنند، حتما سطح کلر آن را بسنجید و ببینید در چه سطحی قرار دارد.

باران همیشه تمیز نیست و ممکن است حاوی مواد ریز آلوده مثل دوده، فلزات سمی معلق و .. باشد. تمامی این مواد میتوانند آب استخر را آلوده کنند. احتمالا سطح مواد ضدعفونی کننده بعد از باران کاهش یافته یا از غلظت آن کاسته شده است. برای افزایش غلظت ماده ضدعفونی کننده خود حتما مقادیر اضافی به آب اضافه کنید. اگر قبل از بارش باران سطح مواد ضدعفونی کننده پایین بوده، حجم بیشتری ضدعفونی کننده به آب استخر اضافه کنید.

۴- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم گردش آب و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید فیلتر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

 ۵- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری از استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تجهیزات و تاسیسات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز صدمه ندیده و هیچ کدام از تجهیزات فنی استخر آسیب ندیده باشد. اگر به هر کدام از تاسیسات کوچکترین آسیب وارد شده باشد حتما با تعمیرکار و نگهدارنده های مجاز استخر ها (مانند تام استخر) تماس بگیرید تا قبل از بدتر شدن آسیب به تعمیر تجهیزات آسیب دیده بپردازند. اگر در اسرع وقت این تجهیزات تعمیر نشوند بعدها هزینه نگهداری و تعمیر آن ها چند برابر خواهد شد و سلامتی شناگران هم ممکن است به خطر بی افتد.

توجه:

از آنجایی که تاسیسات استخر با برق سروکار دارد اگر وارد نیستید لطفا به تنهایی دست به هیکدام از بخش های فنی استخر نزنید و تنها با تعمیرکاران تماس بگیرید.

۶- آب را به نقطه تعادل برگردانید و به آن شوک کلر وار کنید

با هر بار بارش باران تعادل آب استخر میتواند به کلی تغییر کند. آب باران میتواند سطح کلر استخر را تغییر دهد و باعث بر هم خوردن ph و قلیائیت کل میشود. قبل از اینکه کسی به منظور شنا و آبتنی وارد استخر شود شما باید تعادل همه چیز را به نقطه نرمال برسانید تا این عدم تعادل به کسی آسیبی نزدند. یکی از ساده ترین روش های متعادل کردن و نگهداری استخر پس از باران وارد کردن شوک کلر به آب استخر است. بعد از وارد کردن شوک هم شیمی آب را بررسی کنید تا برای شنا کردن ایمن شود.

۷- فیلتر و گرما

هنگامی که مواد شیمیایی موجود در استخر را متعادل کردید ، آب را به گردش در آورید تا از مخلوط و یکپارچه شدن آن اطمینان حاصل کنید. قبل از اینکه هرکسی در استخر شنا کند ، باید آب را  مطابق اصول بهداشتی تمیز  و ضدعفونی کرده باشید و از آنجا که باران دمای آب را تغییر می دهد، تا پس از اتمام باران دمای آن به حالت نرمال و عادی برگردد.

نکته پایانی

باران برای استخرهای روباز همیشه یک چالش بوده و هست. اما با بکار گیری نکات و ترفندهای نگهداری از استخرهای روباز میتوانید به راحتی این چالش را پشت سر بگذارید و خیلی زود محیط استخر را به حالت طبیعی قبل بازگردانید. اجازه ندهید وقایع کاملا طبیعی مثل ریزش باران، بارش برف و … استخر زیبای شما را از کار بیاندازند. و اگر در این مورد با مشکل مواجه شده اید میتوانید برای نگهداری استخر خود روی تیم حرفه ای تام استخر جهت بررسی، نگهداری و یا تعمیر احتمالی استخر خود حساب کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت