بستن

سبد خرید شما خالی است.

نحوه نگهداری از استخر پیش ساخته فایبرگلاس
نحوه نگهداری از استخر فایبرگلاس

نحوه نگهداری از استخر پیش ساخته فایبرگلاس

۹, اسفند ۱۴۰۱ مقالات آموزشی مدیر سایت

با توجه به علاقه روز افزون ایرانی ها برای خرید استخر پیش ساخته و آماده یا ساخت استخر، صنعت استخر سازی و نگهداری از آن ها در ایران رو به رشد است. یکی از بهترین نمونه هایی که هر کسی میتواند با هزینه معقول در بهترین شرایط داشته باشد استخر فایبرگلاس است. ما در این مقاله درباره این استخر و نحوه نگهداری از آن اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

برای مشاوره ساخت استخر فایبرگلاس با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

استخر پیش ساخته فایبرگلاس چه نوع استخری است؟

همانطور که از نامش پیداست، این استخرها پیش ساخته هستند و از جنس مواد اولیه فایبرگلاسی ساخته می شوند. برخلاف استخرهای بتنی و مرسوم که از بخش های مختلف فلزی و بتنی ساخته می شوند این استخرها یکپارچه و یک تکه از جنس فایبرگلاس خام ساخته شده اند.

پوسته های استخر فایبرگلاس که توسط تولید کننده ها و کارگاه های معتبر ساخته شده است معمولا از شش لایه مختلف مواد فایبرگلاسی تشکیل شده که همه لایه ها با دقت در کنار هم چسپانده شده اند. این استخرها را میتوان در هر شکل و رنگی سفارش داد. دردسرهایی که ساخت استخر بتنی به سازندگان و مالکان تحمیل میکنند در ساخت استخر پیش ساخته فایبرگلاس به حداقل میرسد زیرا ساخت آن ها در کارگاه است و یکجا در زمین جاسازی میشود.

مزایای استخر پیش ساخته فایبرگلاس

  • طول عمر، دوام و ماندگاری این استخرها فوق العاده بالا است (بیشتر از ۳۰ سال).
  • نگهاری از آن ها بسیار ساده و کم هزینه تر است.
  • نصب ساده ای دارند.
  • مدت زمان نصب خیلی کم است.
  • برای ساخت آن ها لازم نیست در محیط ریخت و پاش شود.
  • برای نصب به تعداد کارگر کمتری نیاز دارد.
  • جلبک ها در این استخرها دوام نمی آورند.
  • و …

مراقبت و نگهداری از استخر پیش ساخته فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس غیر متخلخل هستند، به این معنی که آنها طوری طراحی و ساخته میشوند که به هیچ عنوان جایگاهی برای رشد جلبک نیستند و حتی اگر جلبک در آن ها رشد کند به راحتی میتوان آن ها را تمیز کرد. در طرف مقابل، استخر بتنی متخلخل است و شکاف، درز و عدم یکدست بودن سطوح استخر، بهترین فضا برای رشد و لانه گزینی  جلبک ها است که این یعنی افزایش هزینه نگهداری استخر بتنی.

۵ نکته برای نگهداری از استخر پیش ساخته فایبر گلاسی

  1. به صورت روزانه آن ها را تمیز کنید

اگر استخر شما در داخل باغ، حیاط خانه یا جایی است که درخت کاشته اید این امکان وجود دارد که برگ، فضولات پرندگان، گرد و خاک و .. وارد استخر شود. این استخرها معمولا زودتر کثیف میشوند بنابراین حتما به صورت روزانه تمیز بودن آن ها را چک کنید و اگر برای مثال برگ داخل آن است، در پایان روز آن ها را از آب خارج کنید. اینکار به حفظ و ماندگاری استخر فایبرگلاس کمک زیادی میکند.

  1. برای شستشو و تمیز کردن آن ها از مواد با کیفیت استفاده کنید

هرچند که سطوح استخرهای فایبرگلاس بسیار مقاوم و باکیفیت هستند اما اگر با مواد شوینده خشن تمیز شوند احتمالا در دراز مدت دچار سایش شده و  طول عمرشان کمتر میشود. برای تمیز کزدن و نگهداری از استخر پیش ساخته فایبرگلاس حتما از مواد شوینده ای استفاده کنید که کارگاه سازنده استخر به شما توصیه میکند.

  1. حواستان به لکه های روی فایبرگلاس باشد

اگر سطح فلزات موجود در آب استخر بیش از حد باشد، روی سطوح استخر لکه هایی ایجاد خواهد شد. رایج ترین لکه هایی که روی این استخرها ایجاد میشود قرمز، سبز، سبز-آبی و خاکستری است که هر کدام ناشی از افزایش سطح فلزات زیر است:

  • لکه قرمز: افزایش آهن
  • لکه های مایل به سبز و آبی یا سبزآبی: افزایش مس
  • و لکه های خاکستری: افزایش منزیوم
  1. فیلتر استخر را به طور منظم روشن کنید

هرچند که فیلتر استخر برای نمونه های فایبرگلاسی لازم نیست زیاد روشن باشد، اما برای اینکه روند فیلتراسیون آب استخر به خوبی انجام شود در شبانه روز دست کم ۶ تا ۸ ساعت باید فیلتر استخر را روشن کرد.

  1. تعادل شیمیایی آب را در محدوده نرمال نگه دارید

جهت نگهداری استخر پیش ساخته فایبرگلاس باید به صورت روزانه آب و شیمی آن را بررسی کنید. در حالت ایده آل، سطح pH آب باید بین ۷.۲ تا ۷.۶ باشد. قلیاییت آن نیز باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ppm و سطح کلر استخر نیز ۳.۰ ppm باشد. اگر هر کدام از فاکتورهای ذکر شده خارج از این محدوده بود باید سریع به حفظ تعادل اقدام کنید.

قیمت استخر فایبرگلاس چقدر است؟

قیمت استخر فایبرگلاس بستگی به این دارد که شما کدام یک از طرح های استخر فایبرگلاس را انتخاب می کنید. همچنین روش نصب استخر فایبرگلاس و اینکه از چه تجهیزات استخری که شامل پمپ تصفیه استخر، سیستم گرمایش استخر، چراغ استخر و … استفاده می شود. برای مشاوره و اطلاع از قیمت استخر فایبرگلاس می توانید با شماره های پایین این صفحه تماس حاصل فرمایید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت