بستن

سبد خرید شما خالی است.

نحوه تمیز کردن فیلتر کارتریجی استخر

نحوه تمیز کردن فیلتر کارتریجی استخر

۲۵, اردیبهشت ۱۳۹۹ مقالات آموزشی مدیر سایت

دارندگان استخر برای فیلتراسیون آب موجود در محیط استخر از فیلترهای مختلفی استفاده میکنند که یکی از آن ها فیلترهای کارتریجی هستند. برای کسانی که جهت فیلتراسیون و سیکل جریان آب استخرشان از فیلتر کارتریجی استفاده میکنند نحوه نگهداری و مراقبت از استخر اهمیت دو چندانی پیدا میکند. ما در این مقاله ضمن معرفی کوتاه این نوع فیلتر، به نحوه نگهداری از آن ها خواهیم پرداخت. اگر استخر شما هم از این فیلترها دارد حتما مقاله را تا انتها با دقت بخوانید.

فیلتر استخر برای ما چه کاری انجام میدهد؟

یک استخر بدون فیلتر به زودی تبدیل به یک ظرف و مخزن بزرگ میکروب ، لجن و جلبک میشود. بدون پمپ فیلتر ، باکتری ها و خاک در استخر به راحتی گسترش میابند و تمام بخش های استخر را آلوده میکنند طوری که شنا کردن در این آب به شدت جان افراد را به خطر خواهند انداخت. فیلترها با گردش منظم آب و فیلتر کردن مواد زائد در آب استخر به حفظ سلامتی آب و قابل استفاده بودن آن کمک میکنند.

انواع فیلتر استخر کدامند؟

برای انجام فیلتراسیون آب ، ما معمولا از ۳ نوع فیلتر استخر مختلف استفاده میکنیم وبسته به نوع استخر باید یکی از آن ها را حتما به تاسیسات استخر اضافه کرد:

  • فیلتر شنی
  • فیلتر دیاتومه
  • و فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر کارتریجی استخر چه نوع فیلتری است؟

شکل ظاهری این استخرها استوانه ای یا مربعی شکل است و از چندین لایه پارچه ای ساخته میشوند. این فیلترهای پارچه ای آب را مشابه تصفیه کننده ها و شیرین کننده های آب خانگی تصفیه و فیلتر میکنند. جریان آب از لایه های مختلف این فیلترها عبور کرده و زمانی که از آخرین لایه عبور میکند تمیز تر از وقتی خواهد بود که به آن وارد میشود. سطح تماس آب با این نوع فیلترها بیشتر است و حجم زیادی آب را تصفیه میکند. این ویژگی باعث شده که نگهداری و تمیز کردن فیلتر کارتریجی استخر نسبتا سخت تر باشد.

چرا باید از فیلتر استخر کارتریجی استفاده کنیم؟

برخلاف سایر فیلترتهای دیگر که باید در ماه چند با به صورت جزئی آن ها را تمیز کرد، فیلترهای کارتریجی را باید در سال نزدیک ۴ بار تمیز کرد اما در این ۴ بار باید در نهایت دقت و حوصله آن ها را تمیز کاری کرد. در ادامه با روش تمیز کردن این فیلترها آشنا خواهید شد.

نحوه تمیز کردن فیلتر کارتریجی

همانطور که گفته شد باید این فیلترها را ۴ بار در سال تمیز کرد. هر بار که به شستشو و تمیز کردن این بخش از سیستم فیلتراسیون میپردازید در ایده آل ترین حالت باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پمپ استخر و همچنین برق تاسیسات را خاموش کنید.
  • سیستم را هواگیری کنید طوری که هیچ هوایی در مسیر فیلتراسیون نباشد
  • کلمپ ها و گیره های فیلتر را خارج کنید
  • بالای فیلتر را بردارید.
  • با دقت تک تک بخش های فیلتر را برداشته و کنار بگذارید. اطمینان حاصل کنید که می توانید پس از تمیز کردن، آن ها را همانگونه که برداشته اید نصب کنید. حین برداشتن، قطعات و بخش هایی که دچار آسیب شده اند را شناسایی کنید و مراقب باشید به بخش های دیگر آسیب نزنید. به ازای هر بخش پاره شده یا آسیب دیده باید جایگزین تهیه کنید
  • شوینده مورد علاقه خود را انتخاب کنید و تمام بخشهای مختلف فیلتر استخر خود را به آن آغشته کنید
  • بخش های فیلتر را به آرامی با شلنگ آب بشویید.
  • پس از تمیز کردن تمامی بخش ها، آنها را به ترتیبی که باز کرده اید سرجای خود قرار دهید.
  • قبل از قرار دادن فیلتر در جای خود حتما اُ-رینگ (o-ring) را نیز چک کنید . اگر آسیب دیده یا ممکن است به زودی خراب شود یا از کار بی افتد آن را نیز جایگزین کنید.
  • فیلتر را سرجایش بگذارید و مطمئن شوید که توسط گیره ها محکم در محل خودش تثبیت شده است.
  • سیستم فیلتراسیون خود را روشن کنید.
  • سیستم فشار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در محدوده طبیعی است

برای تمیز کزدن فیلتر کارتریجی استخر و یا نگهداری از استخر خود نیاز به کمک دارید؟

اگر فکر میکنید نمیتوانید فیلتر استخر خود را تعویض کنید و یا تلاش کرده و ناموفق بوده اید حتما از یک متخصص کمک بگیرید. فراموش نکنید که نگهداری و یا مراقبت از بخش های مختلف استخر تخصص و تجربه میخواهد. هرچند که میتوانید به تنهای برخی از امور نگهداری را انجام دهید اما در نهایت همیشه نیاز به یک متخصص تعمیر و نگهداری استخر دارید. دفعه بعد که در رابطه با استخر خود با مشکلی برخوردید حتما با ما در تام استخر تماس بگیرید شما میتوانید روی کمک ما حساب کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت