بستن

سبد خرید شما خالی است.

استخر ارزان: چه عواملی روی هزینه ساخت استخر تاثیر میگذارد؟

استخر ارزان: چه عواملی روی هزینه ساخت استخر تاثیر میگذارد؟

۳۱, خرداد ۱۴۰۱ مقالات آموزشی مدیر سایت

این روزها درخواست ها برای ساخت استخر در کشور افزایش یافته و به دلیل مزایای بیشمار استفاده از آن ها، بعید نیست که در آینده نه چندان دور شاهد این باشیم که هر خانه ای دست کم یک استخر نقلی کوچک داشته باشد. هزینه ها در داشتن و ساختن استخرها خیلی مهم است و اولین دغدغه کسانی که دوست دارند استخر داشته باشند قیمت استخر و نحوه محاسبه آن است. به خاطر اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله به بررسی عوامل دخیل در برآورد هزینه استخرها بپردازیم و به شما میگوییم که چگونه یک استخر ارزان و نقلی برای خود بسازید.

چه چیزهایی در هزینه ساخت استخر تاثیر میگذارند و چگونه میتوانم یک استخر ارزان بخرم؟

اندازه: در اولین قدم به سایز و اندازه استخر فکر کنید

اندازه نقش بسیار پررنگ و مهمی در برآورد هزینه های نهایی ساخت دارد. طبیعی است که اندازه استخر رابطه مستقیمی با هزینه های نهایی دارد. هرچه سایز کوچکتر باشد هزینه ها کمتر و هر چه فضایی که برای استخر خود در نظر میگیرد بیشتر باشد قیمت استخر نیز بیشتر خواهد شد.

اگر پول زیادی ندارید و تنها میخواهید حداقل هزینه ها را پرداخت کنید باید به فکر یک استخر فایبرگلاس کوچک باشید. اما اگر مشکل مالی ندارید و فضای خوبی در اختیار دارید میتوانید متناسب با فضا، یک استخر با ابعاد و اندازه دلخواه داشته باشید.

شکل هندسی استخر

بیشتر استخرهایی که در ایران ساخته میشوند از جنس بتن هستند و شکل مرسوم و سنتی مربع یا مستطیلی دارند. اگر شما هم میخواهید یک استخر ارزان داشته باشید راهی جز انتخاب اشکال مربعی یا مستطیلی استخر ندارید. هرچه شکل هندسی مد نظر شما پیچیده تر باشد به طبع بر هزینه های نهایی نیز افزوده میشود. برای مثال اگر میخواهید دیوارها به شکل منحنی باشد و یا از اشکال پیچیده هندسی استفاده کنید باید سر کیسه را بیشتر شل کنید.

جنس استخر

منظورمان از جنس استخر، ماده ای سازنده و تشکیل دهنده کف، دیواره و ها خلاصه سطوح استخر است. ما معمولا از مواد اولیه مختلفی استخرها را میسازیم. بر همین اساس ما کلا سه نوع استخر داریم:

  • استخر پیش ساخته فایبرگلاس
  • استخر بتنی
  • استخر وینیلی

برای مشاوره ساخت استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

کدام برای ساخت یک استخر ارزان به درد ما میخورند؟

  • استخر وینیلی از فایبرگلاس خام ساخته میشود. ما چندین لایه فایبرگلاس را با دقت و مهارت به هم متصل میکنیم و استخرهایی در هر شکل و نوع که بخواهید با آن میسازیم. قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس معمولا مناسب است و اگر میخواهید یک استخر ارزان داشته باشید میتوانید به این نوع فکر کنید.
  • استخر وینیلی هم تقریبا مشابه فایبرگلاس ها هستند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. قیمت چندان بالایی ندارند اما در ایران هنوز طرفداران بسیار اندکی دارند.
  • و در نهایت استخر بتنی نیز از انواع مرسوم و رایج استخرها در ایران است که هزینه ساخت و نگهداری از این استخرها بالا است.

آپشن های سفارشی

استخرهای مدرن امروزی با برخی نوآوری ها و ویژگی های دیدنی جالب طراحی می شوند. این استخرها بیشتر دارای سبک هایی مجلل ولوکسی هستند. و امکاناتی نظیر انواع آبشارها، چشمه ها، فواره ها، سرسره و …. را در خود جای داده اند. در این استخرها میتوان هر چیزی را با سلیقه صاحبان هماهنگ کرده یا اضافه کرد. به طبع اگر دنبال یک استخر ارزان هستید شما نمیتوانید روی این نوع استخرها حساب کنید. اما اگر میتوانید و شرایط مالی خوبی دارید از ساخت چنین استخری دریغ نکنید.

هوشمندسازی استخر

فرقی نمیکند که قصد ساخت چه استخری را دارید، چه استخر ارزان و چه استخر لاکچری چندصد میلیونی، میتوان تمام بخش های استخر را هوشمند سازی کرد و با خیالی راحت به آب تنی در آن پرداخت. هوشمند سازی نیز در قیمت استخر موثر است و لازم میبینیم که این فاکتور را نیز در برآورد هزینه نهایی ساخت استخر لحاظ کنیم.

هزینه های مواد شیمایی و ضدعفونی کننده

همه استخرها از ارزانترین ها گرفته تا گرانترین ها برای تمیز ماندن و حفظ قابلیت شنا کردن باید با مواد ضدعفونی کننده حمایت شوند. این مواد ضدعفونی کننده که مسئولیت حفظ شیمی آب را دارند نیز نقش مهمی در هزینه های نهایی استخرها دارد. نوع استخر شما مشخص خواهد کرد که چقدر برای مواد شیمیایی و همچنین مقدار آب موجود در استخر هزینه خواهید کرد.

هرچه استخر عمیق تر و بزرگتر باشد، باید هزینه و پول بیشتری برای بودجه استخر کنار بگذارید. بسیاری از مالکان خانه باید انتظار داشته باشند که در هر ماه ۲۰ تا ۵۰ دلار مواد شیمیایی برای ساخر خود خریداری کنند. (قیمت ها در ایران کمتر است)

هزینه نگهداری استخر

هنگامی که بودجه استخر را برنامه ریزی می کنید، در نظر بگیرید که آیا برای آمدن و تمیز کردن استخر به یک ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری استخر نیاز دارید یا خیر؟ اگر خودتان این کار را انجام دهید هزینه ها به مراتب پایین خواهد آمد اما با این وجود ممکن است زحمت شما زیاد شود و از استخر هم نتوانید به موقع و موثر نگهداری کنید. اگر قصد استخدام یک شرکت تعمیر و نگهداری را دارید، احتمالاً ماهانه ۵۰ دلار تا ۳۰۰ دلار باید پرداخت کنید. (قیمت ها در ایران کمتر است)

نکته:

اگر خودتان تعمیر و نگهداری استخر را انجام دهید، باید تجهیزات نظافت مناسب و به درد بخوری را خریداری کنید. همچنین باید زمانی را به صورت اختصاصی برای نگهداری از استخر در نظر بگیرید.

آیا در براورد هزینه یا برای ساخت استخر ارزان به مشکل برخوردید؟

اگر میخواهید صاحب یک استخر ارزان و خوب شوید که دارای امکانات خوب و با کیفیتی باشد و سردرگم هستید میتوانید با تام استخر تماس بگیرید. متخصصان و کارشناسان ما به صورت رایگان به شما عزیزان مشاوره ارائه میدهد و در صورت توافق برای شما مطابق بودجه ای که در نظر میگیرید استخری شیک و لوکس خواهند ساخت.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت