بستن

سبد خرید شما خالی است.

۸ فایده ساخت استخر طبیعی
استخر طبیعی

۸ فایده ساخت استخر طبیعی

۱۰, اسفند ۱۴۰۱ مقالات آموزشی مدیر سایت

استخرهای طبیعی یا به قولی حوضچه های طبیعی به دلیل اینکه هیچ تاثیر منفی بر روی طبیعت نمیگذارند، در مقایسه با سایر انواع استخرها، از جمله استخرهای پیش ساخته مانند فایبرگلاس، استخرهای بتنی و … در میان دوستداران محیط زیست بسیار پرطرفدار هستند. گذشته از تمام مزایایی که حوضچه ها طبیعی دارند، ما در این مقاله تنها به تعدادی از برجسته ترین فواید ساخت استخر طبیعی برای خود انسان و طبیعی اشاره خواهیم کرد.

برای مشاوره ساخت انواع استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

استخر طبیعی چیست؟

استخر طبیعی به استخری گفته می شود که از عناصر طبیعی ساخته می شوند که به آن استخر شنای ارگانیک هم گفته می شود. در این نوع استخرها به جای استفاده از انواع کلر زن، نمک و … از سنگ های و گیاهان به منظور از بین بردن باکتری ها و جلبک ها و تمیز نگه داشتن آب استخر استفاده می شود.

۸ فایده و مزیت ساخت استخر طبیعی

به حیاط و باغ شما نمایی طبیعی و منحصر به فرد میدهند

بر خلاف استخرهای معمولی، استخرهای طبیعی تنها از شن و سنگ هایی که در اطراف خانه شما وجود دارند ساخته میشود. (البته اگر در یک محیط غیرشهری زندگی میکنید یا یک ویلا دارید.) تمام متریال هایی که برای ساخت استخر طبیعی مورد استفاده قرار میگیرند مستقیما از دل طبیعت هستند و میتوانند نمایی چشم نواز و بسیار طبیعی داشته باشد.

حیاط وحش را به خانه می آورید

برخلاف استخرهای بتنی و پیش ساخته  که معمولا در اطراف آن موجودات زیبایی مثل سنجاقک، پروانه ها، قورباغه، ماهی، پرندگان و …. پرسه نمیزنند، ساختر استخر طبیعی یک مزیت فوق العاده دارد و آن جذابیت است. بدون اینکه هیچ ضرری برای شما و خانواده وجود داشته باشد، هر روز میتوانید شاهد حضور انواع پرنده ها، سنجاقک ها و … باشید که برای آب خوردن به حوضچه طبیعی شما سر میزنند یا در واقع جذب شده اند. مطمئن باشید که وجود همه این موجودات ریز و درشت به نفع شما و استخر طبیعی شما خواهد بود. آرامشی که شما با حضور این موجودات در کنار استخر خود میگیرید، بی نظیر خواهد بود. مخصوصا اگر این استخر از در یک حیاط پر درخت و سرسبز ساخته باشید و یا در ویلای شخصی خود چنین کاری انجام داده باشید.

یک استخر طبیعی هیچ وقت برایتان تکراری نمیشود

یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس یا بتنی همواره یکنواحت هستند. یک نما دارند و اثری از تنوع در آن ها دیده نمی شود. اما شما با ساخت استخر طبیعی میتوانید هر فصل یا هر ماه با چیزهایی جدید و متنوعی رو در رو شوید. بهار، تابستان، پایین و زمستان یک استخر طبیعی را بسیار زیباتر می کنند. در فصل پاییز، برگ ریزان و صدای باران پاییزی را در استخر می شنوید و می بینید، در زمستان یک حوضچه پر از یخ و برف، در بهار سبزه و درخت و پرنده و در تابستان آبتنی بعد از یک روز سخت کاری در طبیعی ترین حالت ممکن.

کم مصرف ترین استخرهایی موجود در جهانند

در ساخت استخر طبیعی معمولا به جای انرژی برق شهری و یا تاسیسات متنوع، از پنل های خورشیدی استفاده می شود. از آنجایی که ماهیت این استخرها طبیعی است درنتیجه باید از صفحات و پنل های این چنینی برای کاهش مصرف انرژی و استفاده حداکثری از طبیعت جهت تامین انرژی استخر استفاده کرد. در این استخرها حتی برای پمپاژ آب نیز از پنل های خورشیدی استفاده میشود.

برای تمیز کردن آب استخر طبیعی از مواد شیمیایی استفاده نمی شود

مواد شیمیایی که برای ضدعفونی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرند هیچگاه به صورت صد در صد عاری از عارضه نیستند و میتوانند در دراز مدت به پوست آسیب بزنند. خوشبختانه ما در ساخت استخر طبیعی و نگهداری آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی کنیم و تنها از سیستم طبیعی و بیولوژیکی که آب را به صورت طبیعی تمیز می کند بهره می بریم. زمانی که شما استخر طبیعی خود را تمیز می کنید، میتوانید از مواد اضافی و دفعی استخر به عنوان کود شیمیایی برای گلدان های خود نیز استفاده کنید.

هزینه تعمیر و نگهداری آن ها کمتر است

برخلاف تصور عامه، استخرهای طبیعی از استخرهای مرسوم و رایج امروزی گران تر نیستند. هزینه های ساخت استخر طبیعی شاید کمی بالاتر باشد، اما از آنجایی که هزینه نگهداری و تعمیر استخر طبیعی بسیار پایین است در مجموع ما در برآورد هزینه می گوییم که هزینه ساخت استخر طبیعی کمتر از سایر استخرها است.

استخر طبیعی برای بدن ما هیچ ضرری ندارد

کلر استخر و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن استخرهای معمولی، اثرات مضری برای بدن دارند. کلر یک ماده سرطان زا است که میتواند به داخل پوست شما جذب شود و با ابتلاء به سرطان پوست در ارتباط است. همچنین می تواند باعث بروز مشکلات ناباروری شود.

برای بسیاری از افراد، به ویژه کودکان، کلر می تواند باعث بروز آسم و سایر مشکلات تنفسی شود. برخی از اثرات خفیف اما بسیار متداول کلر، شامل واکنش های آلرژیک ، قرمزی چشم و خشکی پوست است. به طور کلی، مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن استخرها برای بدن انسان مناسب نیستند. اما خوشبختانه ما برای ساخت استخر طبیعی و نگهداری آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی کنیم. درعوض، این استخرها با استفاده از باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های زنده آب را تمیز میکنند.

برای طبیعی و محیط زیست هم بی خطرند

ساخت استخر طبیعی اثرات مضر کمتری بر محیط زیست دارد. کلر مورد استفاده در استخرها تأثیر منفی زیادی بر محیط زیست نیز دارد. این امر نقش مهمی در کمک به گرم شدن کره زمین، باران اسیدی و سوراخ شدن لایه ازن دارد. اما استخرهای طبیعی هیچ تاثیر منفی بر محیط زیست نمیگذارند.

مزایای ساخت استخر طبیعی

  • در ساخت این استخرها از مواد شیمایی استفاده نشده است و برای تصفیه آن نیاز به مواد طبیعی و ارگانیک است.
  • این نوع استخرها دوست دار محیط زیست هستند و آسیبی به محیط پیرامون خود نمی زنند.

برای مشاوره ساخت استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

معایب استخرهای طبیعی

  • برای ساخت استخر طبیعی نیاز به فضای بیشتری به نسبت سایر استخرها است.
  • گیاهان این نوع استخرها نیاز به مراقبت دارند.

عاشق طبیعت هستید و میخواهید یک استخر طبیعی داشته باشید؟

اگر قصد ساخت استخر دارید اما میخواهید در کنار ساخت آن هیچ آسیبی به طبیعت نزنید و حتی به نوعی می خواهید حیات وحش و طبیعت را به حیاط خانه، باغ یا ویلای خود بیاورید، میتوانید جهت مشاوره و ساخت استخر طبیعی با تام استخر تماس بگیرید. کارشناسان ما با سال ها تجربه در زمینه مشاوره و ساخت انواع استخرها میتوانند به شما در ساخت یک استخر ارزان و با کیفیت کم کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت