بستن

سبد خرید شما خالی است.

نکات مهم برای بالا بردن کیفیت استخر و پایین تر آوردن هزینه های ساخت استخر

نکات مهم برای بالا بردن کیفیت استخر و پایین تر آوردن هزینه های ساخت استخر

۱۹, آبان ۱۴۰۱ مقالات آموزشی Mr.ahmadi

ساخت استخر و البته نگهداری آن نیازمند صرف هزینه و البته زمان است. اما با دنبال کردن نکاتی که در این صفحه توضیح داده شده، می توان تا حد زیادی هزینه های استخر را کاهش داده و کیفیت آن را افزایش داد.

برای مشاوره ساخت استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

۱۰ روش برای کاهش هزینه های استخر و افزایش کیفیت آن

۱- استفاده از لوله های یو پی وی سی  در تجهیزات و لوله کشی های زیر کار استخر

به جای لوله های گالوانیزه که این امر به دلیل وجود کلر در آب استخر و مقاومت لوله های یوپی وی سی در برابر کلر باعث طول عمر بیشتر درلوله ها می گردد و نیز در بازار هزینه لوله های یوپی وی سی از لوله های گالوانیزه عدد قابل توجه ای کمتر می باشد.

۲. استفاده از اسکیمر برای تصفیه آب های سطحی استخر

در استخر های سرپوشیده بابت تصفیه آبهای سطحی استخر برای پایین آمدن هزینه ها بهتر است از اسکیمر بر روی دیواره استفاده شود تا از مخازن سر ریز در داخل تصفیه خانه استفاده شود . این امر باعث کم شدن فضای استفاده شده در تصفیه خانه و نیز حذف یک مخزن سر ریز در داخل تصفیه خانه می شود . که در نتیجه کم شدن هزینه های بابت کندکاری اتاقک تصفیه خانه و هزینه مخزن و لوله و اتصالات بین مخزن و پمپ ها می شود.

۳- کاشیکاری استخر در زمان ساخت به جای رنگ کردن آن .اینکار علاوه بر زیبایی باعث عمر بیشتر استخر نیز می شود  در صورتی که رنگ های استخر به صورت تقریبی هر سال و یا در بهترین حالت هر ۲ سال یک بار نیاز به ترمیم و رنگ کاری مجدد دارند.

۴-استفاده از کنترلرهای دیجیتالی  کنترل دمای آب استخر

که این کار علاوه بر کنترل دقیق دمای آب استخر در زمان نگهداری و استفاده از استخر در دراز مدت باعث کاهش هزینه ها از قبیل استهلاک در پمپ ها و تجهیزات نیز باعث کاهش مصرف گاز در زمان استفاده از استخر می شود.

۵-تهویه مناسب در استخر های سر پوشیده با استفاده از سنسورهای کنترل رطوبت در اگزاست فن های استخر می توان تهویه مناسبی در محوطه استخر ایجاد کرد که این کار علاوه بر کاهش مقدار کارکرد فن اگزاست و کاهش استهلاک در فن و کاهش مصرف برق نیزباعث ایجاد یک هوای مناسب در محیط استخر شده و در درازمدت باعث جلوگیری از پوسیدگی در تجهیزات روشنایی و تجهیزات فلزی در محیط استخر می شود.

۵-استفاده از تایمر های تصفیه بابت کنترل اتوماتیک پمپ تصفیه استخر و جکوزی

با استفاده از تایمرهای اتوماتیک میتوان در زمان هایی که کمتر از استخر استفاده  میشود مقدار کار کرد پمپ ها را کاهش داد برای مثال استخری که در محاسبات در هر ۲۴ ساعت  چهار بار باید کل آب استخر از فیلتر عبور کند را می توان در زمانی که از آن استفاده نمی شود یک الی دو بار کل آب استخر از روی فیلتر عبور کند که این کار علاوه بر کاهش مصرف برق در پمپ نیز موجب پایین آمدن استهلاک در سیل و بلبرینگ پمپ ها و نیز  کاهش استهلاک در فیلتر استخر میشود.

۶-استفاده از سنسورها جهت جلوگیری از آب گرفتگی تصفیه خانه

به دلیل عدم وجود چاه جذبی و تخلیه مناسب آب در زمان ترکیدگی لوله و نشتی از  تجهیزات  تصفیه خانه، جهت تخلیه و عدم آبگرفتگی تصفیه خانه پیشنهاد شرکت برای آگاه سازی سریع تر و حتی قبل از آب گرفتگی کامل تجهیزات ، نصب یک عدد سنسور کنترل سطح مایعات می باشد که در زمان اولین نشتی و آب گرفتگی سطحی این سنسور عمل کرده و آژیر به صدا در آید تا مسئول استخر و یا سرایدار ساختمان از آب گرفتگی یا نشتی آگاه شود و اقدامات لازم را انجام دهند تا باعث جلوگیری از حسارت های جدی به تصفیه خانه شود.

۷- استفاده از لامپ های استخری ال ای دی  به جای لامپ های هالوژنی با توان بالا

در لامپ های استخری ال ای دی استاندارد بسته به مقدار طول استخر میتوان لنز های پرتاب نور را برای نفوذ و پخش نور در آب تغییر داد و لامپ مناسب و مورد نظر را انتخاب نمود در لامپ های ال ای دی از فرایند شیشه و اورینگ برای آبندی استفاه نمیشود و کل برد و لامپ ها در داخل رزین هستند که این کار باعث می شود در صورت آپارات صحیح کابل به هیچ عنوان آب وارد لامپ نشده و باعث طول عمر آن میشود .

یکی دیگر از ویژگی های لامپ های ال ای دی توان مصرفی بسیار پایین آن میباشد. برای مثال یک لامپ ال ای دی ۳۶ وات نور پردازی مشابه به یک لامپ حبابی با توان مصرفی ۳۰۰ وات را دارد ونکته دیگر این است که در لامپ های ال ای دی میتوان از رنگ بندی های مختلفی استفاده کرد و یکی دیگر از کاهش هزینه های آنها پایین آمدن مقدار قطر کابل های زیر کار میباشد  که در لامپ های ال ای دی میتوان از سیم  با قطر۱.۵ استفاده نمود ولی در یک لامپ حبابی باید از سیم ۴ استفاده شود که این کار باعث کاهش در هزینه های اجرا می شود.

۸-استفاده از فیلترهای استیل به جای فیلتر های فایبر گلاس

با توجه به راحتی کار با فیلترهای فایبر گلاس برای کارفرما ها در زمان استفاده از فیلتر و بکواش زدن های دوره ای به دلیل وجود شیر شش راه بر روی فیلتر لازم شد نکاتی دررابطه با این  فیلتر ها گفته شود.

 حد اکثر فشار کاری در فیلتر های فایبر گلاس بین ۲.۵ تا ۳.۵ بار می باشد که با توجه به عدم بکواش بموقع  در این فیلتر ها در زمان کار کرد باعث بالا رفتن فشار کاری آن میشود و می تواند باعث ایجاد آسیب در قسمت پوسته فیلتر و خرابی در قسمت شیر شش راه شود. لازم به ذکر است که این فیلتر ها دارای تجهیزات جانبی زیاد تری نسبت به فیلتر های فلزی می باشند و با توجه به شرایط بد واردات در کشور در زمان خرابی ممکن است اجناس مورد نظر کمی سخت تر و با قیمت بالا تری نسبت به بازار به دست کارفرما برسد ولی میتوان در زمان اجرای تصفیه خانه از فیلتر های استیل به جای فیلتر های فایبر گلاس استفاده شود.

با توجه به  نوع جنس فیلتر که از استیل ۳۰۴ است ممکن است قیمت بالاتری در زمان اجرا به دلیل نصب پنج شیر فلکه داشته باشد ولی در زمان نگهداری هیچ دردسری در تامین قطعات ندارد و فشار کاری آن تا ۱۰ بار میباشد که هیچ گاه در زمان کارکرد موجب آسیب به دلیل دیر شدن بکواش به سیستم نمیرسد و از آنجایی که جنس بدنه فیلتر از استیل است در برابر کلر موجود در آب استخر دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد.

۹-استفاده از کلر زن های نمکی به جای خرید کلرهای استخری در زمان استفاده از استخر

با توجه به این که دستگاه های کلر زن نمکی در زمان خرید دارای قیمت بالایی می باشند. ولی باید به این نکته توجه کرد که یک استخر روباز با ابعاد حدودی ۱۰ در ۵ در طول یک ماه برای نگهداری به صورت تقریبی به ۲ کیلوگرم کلر قرصی پایه سدیم نیاز دارد که قیمت آن در هرماه حدودا ۵۵۰ هزار تومان میباشد.

ولی با استفاده از یک کلر زن نمکی با هزینه حدودا ۲۳ میلیون تومان در ابتدای کار اجرا می توان در طول نگهداری با صرف هزینه تهیه مقدار نمک مورد نیاز دستگاه های کلر زن کلر مورد نیاز استخر را  تامین نمود فقط در زمان اجرا باید به این نکته الکتریکی توجه کرد که مدار برق دستگاه کلر زن نمکی باید با مدار پمپ های تصفیه به صورت سری باشد تا در زمان خاموشی پمپ تصفیه دستگاه نیز خاموش گردد و کار کلر سازی را انجام ندهد که باعث ایجاد پوسیدگی در تجهیزات شود. وهمیشه باید مقدار نمک مورد نیاز داخل آب استخر را برسی نمود تا دستگاه برای ایجاد کلر باعث ایجاد مشکل و آسیب زنی به بدنه استخر نشود.

۱۰-استفاده از تهویه مناسب برای محیط تصفیه خانه 

با توجه به طراحی تصفیه خانه ها و چیدمان مناسب  تجهیزات استخر معمولا در زیر زمین باید به تهویه مناسب برای تصفیه خانه توجه داشت که از یک کانال هوای تازه وارد تصفیه خانه و از کانال دیگری در جهت مخالف هوای ورودی  توسط یک فن گردش هوای اجباری را  ایجاد نمود و برای بالا بردن سطح کیفیت هوا و پایین آوردن مقدار کارکرد فن اگزاست فن و کاهش مصرف برق از یک سنسور رطوبت برای کنترل فن استفاده نمود و مقدار رطوبط نسبی ۵۰% را روی آن تعریف نمود تا تجهیزات (بلبرینگ پمپ ها ) و تابلو برق ها از خطر پوسیدگی حفظ شوند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت