بستن

سبد خرید شما خالی است.

هر آنچه که باید درباره فیلتر استخر بدانید
فیلتر آب استخر

هر آنچه که باید درباره فیلتر استخر بدانید

۵, آذر ۱۴۰۱ مقالات آموزشی samira ghabeli

فیلتر استخر یکی از مهم ترین تجهیزات برای تصفیه آب استخر است. که معمولا انواع فیلترها در سه دسته فیلتر کارتریجی، فیلتر شنی و  فیلتر دیاتومه ای تقسیم می شود که در ادامه تام استخر به توضیح اجمالی درباره انواع فیلترهای آب استخر و کاربرد آنها خواهد پرداخت.

فیلتر استخر چیست؟

فیلتر یکی از تجهیزات اساسی برای تصفیه و تمیز کردن آب استخر می باشد. فیلتر استخر هر گونه ماده جامد خارجی و اضافی را از آب استخر جدا می کند و منجر به تصفیه آب استخر برای شناگران می شود.

برای انتخاب و خرید بهترین فیلتر تصفیه استخر نیاز است که به فاکتورهای مختلفی مثل میزان فشار آب و اندازه ذراتی که در آب وجود دارد توجه داشته باشید. همچنین انواع فیلتر استخر دارای مزایا و معایبی می باشند که با توجه به نوع استخر (استخر روباز یا استخر سربسته)، نوع پمپ مورد استفاده و به طور کلی تمامی تجهیزات مورد استفاده در استخر، باید بهترین فیلتر تصفیه استخر را انتخاب کنید.

عبور آب از فیلتر استخر و جکوزی، اولین گام در مرحله تصفیه استخر است، شایان ذکر است که این فیلترها تنها تصفیه فیزیکی آب استخر از آلاینده های جامد موجود را انجام می دهند و برای تصفیه شیمیایی آب استخر نیاز به مواد و تجهیزات دیگری دارید.

برای مشاوره و خرید فیلتر استخر با کارشناسان تام استخر تماس بگیرید

انواع فیلتر استخر

انواع فیلتر استخر شامل فیلتر تصفیه شنی، فیلتر کارتریجی استخر و فیلتر تصفیه دیاتومه ای است که در ادامه به توضیح تک تک آنها خواهیم پرداخت.

فیلتر کارتریجی استخر

از فیلتر کارتریجی استخر زمانی استفاده می شود که آب خوراک در آن چرخش زیادی ندارد و به فیلتراسیون بسیار قوی نیاز ندارد. یکی از شاخص های بسیار مهم در فیلتر آب استخر، قطر ذراتی می باشد که به وسیله فیلتر از آب حذف می شود. فیلتر کارتریجی توانایی حذف ذراتی با قطر ۱۰ الی ۱۵ میکرون را دارد.

فیلترهای کارتریجی استخر به نسبت فیلترهای شنی، سطح فیلتراسیون بیشتری دارند و یکی دیگر از مزایای فیلترهای کارتریجی این است که نیاز به فشار کاری کمتری به نسبت فیلترهای شنی دارند.

مزایای فیلتر کارتریجی استخر

  • در این نوع فیلترها، سطح ارتباط آب با فیلتر بیشتر از سایر فیلترهاست که همین موضوع منجر به بالا رفتن راندمان هیدرولیکی در فیلتر کارتریجی می شود.
  • سطح گسترده موجود در این نوع فیلترها باعث می شود که فیلتر در برابر تجمع ذرات موجود در آب، مقاومت بالاتری به نسبت سایر فیلترها داشته باشد.
  • این نوع فیلترهای تصفیه آب استخر سایز کوچک تری دارند.
  • این نوع فیلترها مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارند که گزینه ای مناسب برای استخرهای روباز هستند.
  • وزن فیلترهای کارتریجی سبک تر از سایر فیلترهاست.
  • به دلیل اینکه این نوع فیلترها آب شفاف تری را خارج می کنند گزینه مناسبی برای مراکز آب درمانی هستند.

فیلتر تصفیه دیاتومه ای آب استخر

در بین انواع فیلتر استخر، فیلتر دیاتومه ای بالاترین راندمان را دارد که قادر به حذف ذرات با قطر ۱۰ الی ۲۰ میکرون است. در این نوع فیلترها از نوعی خاک مخصوص که اصطلاحا به آن خاک دیاتومه ای گفته می شود استفاده می شود. این خاک در واقع فسیل باقیمانده از گیاهانی دریایی میکروسکوپی با پوسته سیلیسی می باشد که یک صافی ایده آل محسوب می شود.

مزایای فیلتر دیاتومه ای استخر

  • جنس بدنه فیلترهای دیاتومه ای استخر از کامپوزیت pro-grid است.
  • فیلترهای دیاتومه ای قابلیت عملکرد چندتایی دارند.
  • عملیات شستشوی معکوس با این نوع فیلترها به آسانی انجام می شود.

فیلتر شنی تصفیه آب استخر

فیلترهای شنی، سنگین ترین ابزار برای تصفیه آب استخر هستند که دلیل وزن بالای آنها وجود سیلیس در فیلتر شنی تصفیه آب استخر است. این نوع فیلترها به دلیل بدنه فلزی که دارند تحمل فشار بالا را نیز دارند. یکی دیگر از ویژگی های فیلترهای شنی، پوشش با رنگ اپوکسی می باشد که مانع از زنگ زدگی بدنه فیلتر می شود.

انواع فیلترهای شنی شامل فیلتر شنی بسته و فیلتر شنی باز است. فیلترهای شنی باز جزء قدیمی ترین فیلترهای تصفیه آب استخر هستند و از آنها برای تصفیه پساب آب مصرفی در استخرها استفاده می شود.

نوع شناخته شده فیلترهای شنی، نوع بسته آنها می باشد. سیلیس داخل مخزن بسته ای قرار دارد و از طریق فشاری که توسط پمپ ایجاد می شود، آب از بستر سیلیس عبور می کند و عملیات تصفیه آب انجام می شود.

مزایای فیلتر شنی استخری

  • اگر به دنبال یک فیلتر استخر ارزان و مقرون به صرفه هستید، فیلترهای شنی گزینه مناسبی برای شما هستند.
  • این نوع فیلترها سرعت بسیار بالایی در تصفیه آب استخر دارند.

قیمت فیلتر استخر چقدر است؟

قیمت فیلترهای استخر با توجه به ظرفیت، برند، نوع و … کاملا از یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل توصیه می کنیم جهت اطلاع از قیمت فیلتر استخر و خرید آن با کارشناسان ما در تام استخر با شماره تلفن  ۰۹۱۰۹۲۸۹۳۸۲ تماس حاصل فرمایید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت