بستن

سبد خرید شما خالی است.

کلر استخر
کلر مورد استفاده در استخر

کلر استخر

۹, دی ۱۳۹۹ مقالات آموزشی مصطفی شیدایی

کلر مورد استفاده در استخر

  وجود مقدار مناسبی از کلر همیشه برای استخرهای شنا ضروری می باشد. وجود کلر به مقدار کافی باعث می شود تا آب داخل استخر همیشه تمیز و شفاف باشد و از به وجود آمدن انگل ها و باکتری های مضر برای پوست شناگران جلوگیری بعمل آید. در صورتیکه کلر استخر دارای کلر نباشد امکان بوجود آمدن جلبک های سبز یا سیاه در دیوار و کف استخر می باشد.

بهترین روش برای اندازه گیری مقدار کلر مورد استفاده در استخر استفاده از کیت های مربوطه می باشد ( مقدار کلر در حالت استاندارد باید بین ۱ تا ۳ ppm باشد).

همچنین میزان تاثیرگذاری کلر روی آب به ph آب بستگی دارد .

همانطور که می دانید ph آب در حالت استاندارد باید بین ۷.۲ تا ۷.۶ ppm باشد، در صورتیکه ph آب ۷.۲ باشد مقدار اثرگذاری کلر ، ۱۰ برابر بیشتر نسبت به ph آب با مقدار ۸.۲ می باشد .  

کلر استخر و انواع آن برای ضد عفونی کردن آب استخر به شرح زیر می باشد :  

۱ ) هیپوکلریت سدیم ( پایه سدیم ) :

درصد خلوص این نوع کلر بین ۱۰ تا ۱۴% و بصورت مایع می باشد . از جمله مزایای آن قیمت مناسب و تزریق آن بصورت اتوماتیک توسط پمپ می باشد. همچنین از معایب آن ، به بالا بردن ph آب و در نتیجه کاهش اثرگذاری در صورت نگهداری در محیط ۲۶ درجه سانتیگراد و زیر سایه اشاره کرد .

 

۲ ) هیپوکلریت کلسیم ( پایه کلسیم ) :

درصد خلوص این نوع کلر ۶۵-۷۰% و بصورت جامد است ( دانه ای ، پودری و قرصی) . از جمله مزایای آن ، سهولت استفاده در دستگاه کلرزن اتوماتیک ، تاثیرگذاری خوب جهت افزایش کلر در آب و کنترل رشد جلبک در استخر اشاره کرد . از معایب آن میتوان به ، کمی گران بودن آن البته در استخرهای بزرگ اشاره نمود و در نهایت اینکه باید در فضای باز و به دور از هرگونه مواد شیمیایی نگه داشته شود .  

 

۳ ) گاز کلر

درصد خلوص این کلر ، ۱۰۰% و بصورت گاز می باشد . یکی از مزایای گاز کلر ،  مقرون بصرفه بودن و نگهداری آن با کپسول یا مخازن تحت فشار می باشد . و از معایب آن میتوان اشاره نمود به ، نشتی گاز از کپسول و گران بودن سایر تجهیزات لازم و جانبی جهت استفاده از این نوع کلر .  

 

در نتیجه ، می بایست با توجه به کاربری و نوع استخر و با مشاوره دقیق از کارشناسان نوع کلر مصرفی را تعیین نمود .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

مقالات مرتبط

تام صنعت